Cea mai bună veste a zilei. România este prima în Europa la acest capitol

de: Andrei Simion
04 09. 2020

Ultimele cifre despre starea economiei aduc și vești bune pentru România. Cu siguranță puteai să prevezi așa ceva, pe baza datelor despre cum se dezvoltă acest sector economic. Acum e confirmat.

Cifrele despre România arată că, în iulie, țara noastră a avut cea mai mare creștere lunară a comerțului cu amănuntul din Uniunea Europeană. E alături de Portugalia în această reușită. Datele au fost comunicate de Eurostat, biroul european de statistică.

Comerțul cu amănuntul în România a urcat cu 3,9% față de iunie, evoluția similară cu cea înregistrată în Portugalia. Clasamentul ste completat de Malta, cu o creștere de 3,2%. Iar la nivelul Uniunii Europene, comerțul cu amănuntul a avut un declin lunar de 0,8%, în timp ce, în zona euro, a fost înregistrată o scădere de 1,3% a vânzărilor de retail.

Momentul în care România a început să-și revină

Comerțul cu amănuntul din România a revenit pe creștere în mai, după scăderi abrupte în martie și aprilie, notează Profit.ro. Dar per an România a avut a șasea mare creștere a comerțului cu amănuntul, de 4,8%.

Totodată, merită reținut că ritmul de creștere e de aproape 7 ori peste cel consemnat la nivelul Uniunii Europene. În UE, creșterea anuală a fost de 0,7%, iar în zona euro, de doar 0,4%. Cea mai mare creștere anuală a comerțului de retail, de 9,1%, a fost înregistrată în Irlanda.

Aceste confirmări de la Eurostat completează câteva cifre locale. În primele trei luni din 2020, românii au cheltuit din ce în ce mai mult, conform datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. În martie, când cei mai mulți oameni au intrat în izolare, comerțul cu amănuntul din țara noastră a înregistrat o creștere cu 5% față de februarie.

Creșterea mai spectaculoasă se vede însă în momentul în care compari primele trei luni din 2020 cu aceleași trei luni din 2019. Anul acesta, achizițiile au crescut cu 9,4% pe primul trimestru. Din momentul în care a fost decretată starea de urgență, românii s-au axat masiv pe cumpărarea de produse alimentare, acestea au înregistrat o creștere de 12,3 procente. În timp ce oamenii și-au făcut provizii, în mod previzibil, au scăzut într-o manieră ușoară cumpărăturile din spectrul nonalimentar, -0,6%.